FAQ veel gestelde vragen


Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Indien uw vraag niet wordt beantwoord staan wij u graag persoonlijk te woord. Stuur ons hiervoor een e-mail of neem telefonisch contact met ons op.


  • Hoe meld ik mij aan bij IP Marketing?
    U klikt rechtsboven in het scherm op 'Aanmelden' en vervolgens op 'Account aanmaken'. Als u vervolgens al uw gegevens heeft ingevuld in het aanmeldingsformulier klikt u op 'Registratie'. U heeft nu een e-mail gekregen die verzonden is naar het door u opgegeven e-mail adres. Hierin staan uw inloggegevens en het body-script die u op uw website dient te plaatsen.
  • Hoe verder na het aanmelden?
    U klikt linksboven in het scherm op 'Inloggen' en klikt u op 'Admin Account'. Hier staan uw gegevens die u kunt wijzigen of aanvullen. Als de HTML Code, die u heeft ontvangen in uw aanmeldingsemail, op uw website staat kunt u de gegevens van uw bezoekers gaan bekijken. Log hiervoor in op uw IPM Account. Hiervoor houdt u uw muis boven op de tekst 'Inloggen' en klikt u op 'IPM Inlog'. Hier voert u uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Admin account en IPM account? Wat is het verschil?
    Bij IP Marketing wordt er gebruik gemaakt van twee accounts. Het eerste account is het Admin account. Hier vindt u uw persoonlijke gegevens en kunt u uw account beheren. Tevens kunt u hier uitsluitwoorden toevoegen en uw facturen inzien. Het Admin account is bedoeld voor de beheerder. Het tweede account is het IPM account. Hier vindt u de gegevens van uw bezoekers, de bedrijfsnamen en kunt u rapporten opstellen. Het IPM account is bedoeld voor de persoon die daadwerkelijk met de gegevens gaat werken.

    De gebruikersnaam is voor beide accounts altijd hetzelfde (uw opgegeven e-mailadres). Het wachtwoord is standaard ook gelijk aan elkaar. U kunt de wachtwoorden individueel veranderen in de betreffende accounts. Als u bijvoorbeeld uw IPM account wachtwoord wilt veranderen kunt u dit doen in uw IPM account.
  • Hoe verander ik de taal die wordt weergegeven?
    Rechtsboven in het scherm staat links van uw naam de huidige taal. Als u hierop op klikt kunt u de taal wijzigen.
  • Wat houdt het 'Dashboard' in?
    Op het dashboard worden gegevens over de bezoekers van uw website in overzichtelijke kolommen weergegeven. U kunt zelf kiezen wat u hier weergeeft. De kolommen kunnen worden verwijderd door op het kruisje linksboven van de kolom te klikken. Deze kunnen weer toegevoegd worden door op 'Voeg een widget toe' te klikken en vervolgens te selecteren wat u wilt toevoegen aan uw dashboard. De widgets kunt u verplaatsen om uw eigen indeling te maken. Zo kunt u het zo overzichtelijk maken als u zelf wilt.
  • Wat is een 'Widget'?
    Een widget is een visuele weergave van door u geselecteerde gegevens, die u op uw 'Dashboard' plaatst. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om visueel weer te geven hoeveel bezoekers u per dag binnen krijgt, welke bedrijven op uw site komen of welke zoektermen het meest bij u binnen komen. U kunt een widget toevoegen door op 'Voeg een widget toe' te klikken op uw Dashboard. U kunt de widgets verplaatsen door deze te verslepen. U kunt de widgets ook weer verwijderen door op het kruisje rechtsboven in de widget te klikken. Hierbij gaan geen gegevens verloren.
  • Wat voor informatie zie ik in de tab 'Bezoekers'?
    Alle informatie omtrent de bezoekers van uw website wordt hier weergegeven. In het bezoekerslogboek staan alle bezoekers weergegeven met alle informatie. U kunt ook op specifieke gegevens sorteren door te klikken op "Locatie & Provider", "Instellingen", "Uur van de dag", "Terugkerend" of "Map". In de sectie "Map" wordt een kaart weergegeven die automatisch gecentreerd wordt op de locatie van uw bezoekers. U kunt handmatig rondkijken op de kaart.
  • Wat voor informatie zie ik in de tab 'Acties'?
    In de tab 'Acties' staan de activiteiten weergegeven van de bezoekers op uw website. U kunt hier zien op welke pagina de bezoekers binnenkomen, bij welke pagina’s ze uw website verlaten, welke paginas het meest worden bezocht, welke externe links het meest worden aangeklikt en wat het meest wordt gedownload. Het laatste wordt alleen weergegeven als dit van toepassing is op uw website.
  • Wat voor informatie zie ik in de tab 'Referenties'?
    In de tab 'Referenties' staan de websites die de bezoekers hebben doorgewezen naar uw website. Dit kunt u bijvoorbeeld sorteren op zoekmachines, hierbij ziet u ook de zoekwoorden die zijn gebruikt om op uw site te komen.
  • Wat voor informatie zie ik in de tab 'Doelen'?
    De tab 'Doelen' wordt volledig door u ingevuld en zal in het begin nog leeg zijn. Hier kunt u bepaalde doelen opgeven die u wilt bereiken met de bezoekers van uw website. Als u bijvoorbeeld wilt dat bezoekers een informatiebrochure downloaden kunt u dit hier als doel opstellen die, wanneer behaalt, zichtbaar wordt in het bezoekerslogboek. Dit doet u door onderaan de pagina op "Creëer een nieuw doel" te klikken. Vervolgens kunt u nog verder omlaag om een nieuw doel op te geven. Een doel kan elke pagina van uw website zijn of een bepaalde (zoek)term bevatten. Door doelen op te geven kunt u eenvoudig een overzicht krijgen van de "successen" van uw website.
  • Wat kan ik allemaal veranderen aan mijn gebruikersinstellingen en waar doe ik dit?
    U kunt uw gegevens wijzigen bij 'Instellingen' rechtsboven in het scherm. Hier kunt u diverse instellingen veranderen waaronder een bijnaam, e-mailadres, standaard weer te geven tijdsbestek voor de statistieken (bijvoorbeeld standaard alle gebruikers van de laatste 7 dagen weergeven) en uw wachtwoord.
  • Wat betekent 'RealTime'?
    'RealTime' houdt in dat de gegevens die u ziet altijd de meest recente bezoekers bevatten. De gegevens worden constant bijgewerkt. Er zit dus vrijwel geen vertraging tussen de bezoeker op uw site en de gegevens die u afleest.
  • Hoe kan ik zien of iemand particulier is?
    Als u bij uw 'Bezoekerslogboek' kijkt, ziet u alle bezoekers die binnen een door u aangegeven periode op uw website zijn geweest. Hier vindt u ook de informatie over de naam van het bedrijf. Dit zal aangegeven staan door middel van de tekst "Bedrijf/Organisatie:" met de naam van het bedrijf erachter. Als de bezoeker particulier is zal er de tekst "Privé adres" staan. Op deze manier wordt er duidelijk onderscheid gemaakt tussen bedrijf en particulier.
  • Hoe geef ik de bezoekers van mijn website de mogelijkheid om "onzichtbaar" te worden voor het bijhouden van hun gegevens?
    U gaat naar 'Instellingen' rechtsboven in het scherm als u bent ingelogd bij IP Marketing. Vervolgens gaat u omlaag en ziet u een HTML CODE die u kunt overnemen op uw website. Dit geeft bezoekers de mogelijkheid om zichzelf "onzichtbaar" te maken voor IP Marketing.
  • Hoe kan het dat sommige gegevens niet met elkaar overeenkomen?
    IP Marketing maakt gebruik van diverse bestaande databases. Deze databases worden niet altijd op hetzelfde moment 'geüpdate' waardoor sommige gegevens verouderd kunnen zijn ten aanzien van de rest.
  • Waar vind ik mijn persoonlijke gegevens en eventuele facturen?
    Rechts onderin de website klikt u op 'Admin log in'. Hier staan al uw persoonlijke gegevens zoals u heeft ingevoerd in uw aanmeldingsformulier. Hier vindt u tevens de factuurgegevens.
  • Waar kan ik mijn IP Marketing wachtwoord veranderen?
    Dit is alleen mogelijk in de IP Marketing tool, dus via 'IPM inlog' bovenaan de pagina en vervolgens bij 'Instellingen'. Het is niet mogelijk uw wachtwoord te veranderen bij de 'Admin Log in' van IP Marketing. Hier kunt u alleen het wachtwoord veranderen voor uw 'Admin Log in'. Dit zijn dus twee losse accounts met twee losse wachtwoorden.
  • Hoe kan ik zien wie via mijn betaalde kliks op Google binnenkomt?
    In het bezoekerslogboek ziet u een geel vak (in plaats van de standaard kleur) met de tekst "Betaalde klik" in het rood. Als u een rapport download, of dit automatisch naar u toe laat sturen via een e-mail, staat dit ook bij het kopje "Organisaties en bedrijven" achteraan bij 'acties'.
  • Mijn account is 'disabled' geweest en ik heb geen gegevens ontvangen. Nu is mijn account weer actief, kan ik de gegevens alsnog ontvangen van de periode dat mijn account 'disabled' was?
    Ja, dit is mogelijk. Neem hiervoor contact op met IP Marketing.
  • Hoe kan het dat ik niet meer dan 500 bedrijven zie in de tabellen van mijn rapport?
    Om de gegevens overzichtelijk te houden is het maximaal aantal weergegeven bedrijven 500. Wij adviseren om bij meer dan 500 bedrijven per week, een dagrapport te gebruiken. Bij meer dan 500 bedrijven per dag adviseren wij om een server te installeren op locatie door IP Marketing.



Scherm sluiten
 
Inlognaam:
 
Wachtwoord:
 
 



Scherm sluiten
 

Afbeelding van werkwijze Haal meer uit uw website!
Wij krijgen vaak de opmerking, hadden wij dit maar eerder! Bij IP Marketing maken wij duidelijk verschil in particulier en de zakelijke markt. Hoe werkt IP Marketing: U kunt het vergelijken met een 'beursstand', er komen veel mensen langs maar als u niets doet, geen beweging of iets aan te bieden heeft, lopen alle mensen rustig voorbij. Sommige mensen kijken wel geïnteresseerd, maar als u niet uw stand uit komt lopen ze door. Als u actief bent, u heeft leuke gadgets om weg te geven en u nodigt mensen uit voor een praatje, dan heeft u op één dag altijd enkele (Prospect/Leads) klanten waar u op terug kunt komen. Zo werkt IP Marketing ook, u weet wie uw website bezoeken vanaf de 1e seconde! De acquisitie kunt u hierop aanpassen.

Selecteer uw eigen informatie en ontvang deze per mail!
De werkwijze van IP Marketing is eenvoudig. U plaatst de meetcode van IP Marketing en u kunt online direct inzien hoe het gebruik is van de bezoekers op uw website. U kunt zien welke pagina's goed lopen en of de site op de door u gewenste manier gebruikt wordt. IP Marketing gaat ervan uit dat u een bepaald doel heeft met uw website. Wenst u dat ze een contactformulier invullen of juist een product kopen? Wat gebeurt er met de betaalde 'Google Adwords' kliks. Wie zijn het die daarop klikken? Onze bevindingen zijn dat heel veel scholieren op deze kliks klikken. Hierop kunt u dan uw campagnes aanpassen. Dit kan tot wel honderden euro's per maand opleveren. Al deze informatie kunt u ook frequent aanvragen via uw mail adres.

IP Marketing is opgebouwd in het framework van Piwik
Waar Analytics ophoudt gaan wij verder. Analyse tools kunt u op het web zelf aanmaken maar weet dat deze steekproef gewijs informatie voor u verzameld. Denk hier aan google analytics (60%) of andere aanbieders. Deze geven maar een kleine percentage inzicht in de gebruiker en zijn website bezoek gedrag. Het platform waarin IP Marketing werkt is gekoppeld drie wereld databases. De plugins die IPM maakt in Piwik biedt u de mogelijkheid alles uit te lezen. Piwik is een open source webbased script, u kunt deze zelf ook gratis installeren. Maar dan hebt u hetzelfde als Google Analytics. Wij gaan verder en koppelen bestanden aan elkaar waardoor u ook de bedrijfsnamen, adres gegevens, telefoon, land, plaats, afgelegde weg op uw website en de zoektermen RealTime! Wanneer u actief uw acquisitie hierop afstemd levert dit u tot wel 15% meer klanten werving, Business to Business.
Direct contact
Wilt u twee weken gratis en vrijblijvend deze tool uitproberen.
Bel ons op: 088-7744300 of meldt u aan:





Scherm sluiten
 
Inschrijven

IP Marketing 3.0.
Inschrijven gaat snel en eenvoudig. Klik op onderstaande button en schrijf u in. U ontvangt ten eerste een vrijblijvende proefperiode van 14 dagen en/of 250B2B registraties.
TIP: IPM accepteert alleen persoonlijke e-mail adressen!
Wij wensen u veel klant informatie toe.




Scherm sluiten
 
Inloggen in IPM 3.0

Nieuw IP Marketing 3.0 CRM
De inlogprocedure is veranderd. U gaat nu naar IPM 3.0. Als u het oude lidmaatschap behoudt, kunt u via IPM stats naar uw gegevens gaan, daarin verandert verder niets.
Met het nieuwe IPM 3.0 kunt u uw bedrijven labellen en in de toekomst precies bijhouden wat de status is. Krijg dagelijks inzage in welke klanten weer interesse hebben gehad in uw organisatie en bekijk uw eigen belterug lijst via EXCEL, XML of PDF.