Privacy


Algemeen

Dit is de privacystatement van IP Marketing. Wij zijn verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die worden verzameld via deze website. IP Marketing respecteert de persoonlijke privacy en houdt zich aan de regels die de Wet Bescherming Persoonsgegevens stelt. Wij kunnen deze privacystatement eenzijdig wijzigen. We maken onderscheid tussen actief en passief verstrekte gegevens. Passief verstrekte gegevens zijn gegevens, die u aan beheerders van websites verstrekt zonder dat u zich daar misschien bewust van bent. IP Marketing werkt op dezelfde wijze als Google, wij geven u alle informatie van uw website bezoekers, we registreren alle gegevens zoals het IP-adres, bedrijfsnaam, duur van het bezoek, de laatste bezochte pagina (herkomst) die de bezoeker van uw website heeft bezocht. Tevens beheren wij de wereldwijde database van geregistreerde business database. IP Marketing verzamelt en verwerkt daarnaast ook gegevens van derden, hiervoor kunt u contact met ons opnemen. Hiervan is bijvoorbeeld sprake als u een account en de adressering uit handen wilt geven. Particulieren worden door IP Marketing zoveel mogelijk beschermd.



Doeleinden verwerking

De gegevens die u voor het lidmaatschap aan ons verstrekt heeft, worden zoveel mogelijk anoniem gebruikt. We geven u als klant daarmee advies om de kwaliteit en toegankelijkheid van de website te verbeteren. De persoonsgegevens die u actief aan ons verstrekt, worden opgenomen in een gegevensbestand en worden gebruikt voor de volgende doeleinden:

  • Gegevens worden gebruikt voor de uitvoering van de door met u gesloten overeenkomsten.
  • Uw gegevens kunnen worden geanalyseerd om de informatie en/of aanbiedingen zo veel mogelijk op uw interesse af te stemmen.


Cookies / Tracking

We stellen ons ten doel de websites van onze klanten zo nauwkeurig mogelijk te monitoren terwijl de privacy van internetgebruikers wordt gewaarborgd. We houden ons daarbij in alle opzichten aan de van toepassing zijnde wetgeving en ethische normen. Ook voor het gebruik van de website van IPM zijn dezelfde privacyregels van toepassing.

In de Europese Unie is op het verwerken van persoonsgegevens in de sector communicatie de richtlijn nr.2009/136/EG van 19 december 2009 van toepassing (laatste wijziging 25 mei 2011). Lees hier de volledige tekst van de Europese richtlijn. (LINK) Deze richtlijn vormt de basis voor de wetgeving van de landen van de Europese Unie, en dus ook voor IPM. Voor Nederland is dit de Wet Bescherming persoonsgegevens (“WBP”). De wetteksten zijn te vinden op http://wetten.overheid.nl/.

Wat is nu goed of fout... Nederlandse Wetgeving

  • FOUT -> Cookies plaatsen voor advertentie doeleinden (*=op de computer van de gebruiker)
  • FOUT -> Cookies plaatsen die verbonden zijn met andere websites voor reclame doeleinden *
  • GOED -> Cookies plaatsen voor technische doeleinden (#=volledig eigen beheer. NIET openbaar!)
  • GOED -> Cookies plaatsen voor het voorkomen van hacking, fraude bestrijding #
  • GOED -> Cookies plaatsen om communicatie mogelijkheden te verifiëren m.b.t. controle #

Wat geeft de wet exact aan m.b.t. IP Marketing "De richtlijn moedigt het gebruik van de meest gebruikersvriendelijke methodes en zelfs van doeltreffende technische instrumenten aan." Referentie link EU-wetgeving (Cookies) (LINK). U krijgt van ons geen IP adressen te zien maar wij beheren een persoonlijk account waarin wij 90 dagen de gegevens bewaren. Deze gegevens mag u als organisatie verwerken voor hardcopy of verkoopmiddel via direct contact (telefonisch, bezoek, natura).

IPM Analytics is een service voor de website-eigenaar voor technisch gebruik. De Opt-in / Opt-out tool kan de gebruiker zelfstandig kiezen voor volgen of niet volgen op de desbetreffende website. De wetgeving is op dit moment nog niet helder en duidelijk hierover. Een nieuw voorstel van een eerste lijns cookie is in de maak. U vindt op deze pagina twee mogelijkheden om dit toe te passen als u dat wenst. De gebruiker moet ook ten alle tijde kunnen inzien welke status hij/zij gekozen heeft. De gegevens die IPM verzamelde kan niet herleiden naar een personen (natura) wel kan de provider* worden weergegeven. IPM verzamelt informatie over bezoekers met behulp van een JavaScript dat is geïnstalleerd op de website die wordt gemonitord. IPM verzamelt de volgende informatie over websitebezoekers:

  • *Provider = Bedrijfs- / Organisatienamen namen die verbonden zijn aan het IP-adres
    • IPM beheert 127 miljoen provider-bedrijfnamen (wereldwijd)
  • Naam en URL van de huidige pagina
  • Tijdstip en duur van websitebezoek
  • URL van de vorige bezochte pagina (referrer-gegevens)
  • Zoekterm via zoekpagina's
  • Afgelegde route op de website
  • Hoe verlaat de klant uw pagina
  • Is het een betaald of niet betaalde adwords klik (incl. organische zoekterm)
  • Bij webshops de gegevens die door de webshop-beheerder worden verzameld over de bestellingen

Een IP-adres is een nummer dat automatisch aan een computer wordt toegewezen wanneer een computer op internet wordt aangesloten. Het adres is noodzakelijk voor het verzenden van informatie via internet. IP-adressen kunnen niet worden herleid naar individuele personen die de computer gebruiken, maar een IP-adres is wel te herleiden naar de organisatie op wiens naam het IP-adres staat geregistreerd. Bij individuele personen en huishoudens is dat de leverancier van de aansluiting, de Internet Service Provider. IP-adressen worden niet aan de website-eigenaar getoond of overgedragen.
Overige informatie die niet is gerelateerd aan een IP-adres, wordt met IPM vanuit de browser verzameld met behulp van JavaScript. Browsers zijn zodanig ontworpen dat de persoonlijke gegevens van bezoekers of bestanden op hun vaste schijf niet toegankelijk zijn. Er kan dan ook alleen technische informatie worden verzameld van uw eigen website, die door de desbetreffende webbeheerders kan worden benut bij het ontwikkelen en verbeteren van websites en organisatie.

Aan de hand van de verzamelde gegevens kan worden bepaald of de bezoeker op de website terecht is gekomen via een zoekmachine, online bedrijvengids, advertentie of social media, of dat de bezoeker simpelweg handmatig de URL van de website heeft getypt. Wat zoekmachines betreft, is het veelal ook mogelijk om na te gaan welke zoektermen zijn gebruikt en wat het paginanummer is van de bijbehorende pagina met zoekresultaten. Al deze gegevens worden door de eigenaar van de website gebruikt om de website te verbeteren. Ook kan door te onderzoeken welke bedrijven de site hebben bezocht, de website worden geoptimaliseerd en kunnen gerichte aanbiedingen in een business-to-business omgeving worden gedaan. Ook in die gevallen is het niet mogelijk persoonlijke gegevens op te slaan of te achterhalen indien dit een klant van de desbetreffende organisatie is. Deze gegevens mag u ten alle tijde voor eigen gebruik koppelen. Bij IP Marketing beheert u dit alles in uw eigen account voor intern gebruik.

De informatie die door IPM Analytics wordt verzameld, is vertrouwelijk en wordt alleen doorgegeven aan de IPM-klant die eigenaar is van de website.

Als u niet wilt dat er door IPM informatie over uw bezoeken wordt opgeslagen, ga dan naar onderstaande opt-out veld. Er wordt dan een cookie op uw systeem geïnstalleerd om tracking in de toekomst te voorkomen. Aangezien we op geen enkele manier persoonlijke informatie verzamelen kan deze methode ook alleen functioneren als u cookies heeft toegestaan. Als u cookies verwijdert, en andere computers of internet browsers gebruikt voor internetbezoek, moet u nogmaals op de link klikken.

Wilt u meer informatie over IPM en hoe wij omgaan met uw privacy, neem dan per e-mail contact met ons op.



Indexering door zoekmachines

De gegevens die IP Marketing opneemt, kunnen nooit door externe websites, zoals zoekmachines, geïndexeerd worden. De bewaartermijn van online gegevens in uw eigen database van IP Marketing worden maximaal 90 dagen vastgelegd. De gegevens die via IP Marketing in de database worden verzameld zijn beveiligd via de huidige hoogwaardige technieken. IP Marketing bewaart uw gegevens zo lang uw account of profiel in stand blijft of zo lang als de wet dat voorschrijft. Wij mogen de persoonsgegevens langer bewaren indien er omstandigheden zijn die daartoe aanleiding geven. Uitgeschreven websites worden 14 dagen bewaard, hierna verwijderen wij alle data met betrekking tot verwijderde website. Wij bewaren allen de website naam om verificatie voor nieuwe aanvragen te herleiden.





Scherm sluiten
 
Inlognaam:
 
Wachtwoord:
 
 



Scherm sluiten
 

Afbeelding van werkwijze Haal meer uit uw website!
Wij krijgen vaak de opmerking, hadden wij dit maar eerder! Bij IP Marketing maken wij duidelijk verschil in particulier en de zakelijke markt. Hoe werkt IP Marketing: U kunt het vergelijken met een 'beursstand', er komen veel mensen langs maar als u niets doet, geen beweging of iets aan te bieden heeft, lopen alle mensen rustig voorbij. Sommige mensen kijken wel geïnteresseerd, maar als u niet uw stand uit komt lopen ze door. Als u actief bent, u heeft leuke gadgets om weg te geven en u nodigt mensen uit voor een praatje, dan heeft u op één dag altijd enkele (Prospect/Leads) klanten waar u op terug kunt komen. Zo werkt IP Marketing ook, u weet wie uw website bezoeken vanaf de 1e seconde! De acquisitie kunt u hierop aanpassen.

Selecteer uw eigen informatie en ontvang deze per mail!
De werkwijze van IP Marketing is eenvoudig. U plaatst de meetcode van IP Marketing en u kunt online direct inzien hoe het gebruik is van de bezoekers op uw website. U kunt zien welke pagina's goed lopen en of de site op de door u gewenste manier gebruikt wordt. IP Marketing gaat ervan uit dat u een bepaald doel heeft met uw website. Wenst u dat ze een contactformulier invullen of juist een product kopen? Wat gebeurt er met de betaalde 'Google Adwords' kliks. Wie zijn het die daarop klikken? Onze bevindingen zijn dat heel veel scholieren op deze kliks klikken. Hierop kunt u dan uw campagnes aanpassen. Dit kan tot wel honderden euro's per maand opleveren. Al deze informatie kunt u ook frequent aanvragen via uw mail adres.

IP Marketing is opgebouwd in het framework van Piwik
Waar Analytics ophoudt gaan wij verder. Analyse tools kunt u op het web zelf aanmaken maar weet dat deze steekproef gewijs informatie voor u verzameld. Denk hier aan google analytics (60%) of andere aanbieders. Deze geven maar een kleine percentage inzicht in de gebruiker en zijn website bezoek gedrag. Het platform waarin IP Marketing werkt is gekoppeld drie wereld databases. De plugins die IPM maakt in Piwik biedt u de mogelijkheid alles uit te lezen. Piwik is een open source webbased script, u kunt deze zelf ook gratis installeren. Maar dan hebt u hetzelfde als Google Analytics. Wij gaan verder en koppelen bestanden aan elkaar waardoor u ook de bedrijfsnamen, adres gegevens, telefoon, land, plaats, afgelegde weg op uw website en de zoektermen RealTime! Wanneer u actief uw acquisitie hierop afstemd levert dit u tot wel 15% meer klanten werving, Business to Business.
Direct contact
Wilt u twee weken gratis en vrijblijvend deze tool uitproberen.
Bel ons op: 088-7744300 of meldt u aan:





Scherm sluiten
 
Inschrijven

IP Marketing 3.0.
Inschrijven gaat snel en eenvoudig. Klik op onderstaande button en schrijf u in. U ontvangt ten eerste een vrijblijvende proefperiode van 14 dagen en/of 250B2B registraties.
TIP: IPM accepteert alleen persoonlijke e-mail adressen!
Wij wensen u veel klant informatie toe.




Scherm sluiten
 
Inloggen in IPM 3.0

Nieuw IP Marketing 3.0 CRM
De inlogprocedure is veranderd. U gaat nu naar IPM 3.0. Als u het oude lidmaatschap behoudt, kunt u via IPM stats naar uw gegevens gaan, daarin verandert verder niets.
Met het nieuwe IPM 3.0 kunt u uw bedrijven labellen en in de toekomst precies bijhouden wat de status is. Krijg dagelijks inzage in welke klanten weer interesse hebben gehad in uw organisatie en bekijk uw eigen belterug lijst via EXCEL, XML of PDF.